Інтерв’ю з Марією Костровою викладачем UI/UX Design
Найголовніше в нашій компанії – це люди. Хочемо, щоб ви познайомилися з нами ближче. Тому ми запускаємо рубрику “Level Up People“, де ми будемо вас знайомити з нашою командою. А почнемо знайомство з викладачів.
Знакомьтесь Мария Кострова
преподаватель UI/UX Design
У Марии более 6 лет опыта в мире дизайна. Имеет глубокое понимание психологии пользователя, потребностей и поведения с точки зрения бизнес-целей. В ее арсенале много успешно реализованных проектов. Преподавательский опыт болеее 4 лет. А также нам особенно приятно, что Мария является выпускницей Level Up.Розкажи про свої фішки викладання. Як ти знаходиш підхід до студентів? Який він? Як ти будуєш комунікацію?
Спеціально підходу не шукаю. У мене місія – допомагати людям знайти себе в професії. Тому всі, хто цього хоче, самі знаходять до мене дорогу. А там уже так, починається робота, і не тільки з дизайн-скілами, а й із мисленням узагалі.
Дизайн-науку за наявності досвідченого ментора осягнути відносно легко, від 3 міс до півроку в мене будь-хто, хто бажає без досвіду, починає виконувати придатні роботи. Але куди складніше для декого ці пів-року вкладати душу у своє зростання. А потім продовжувати в тому ж дусі всю кар’єру. Ось із цим зокрема багато працюємо – шукаємо точки зростання, інтересу, знімаємо опір. Іноді під час роботи з’ясовується, що професія людині просто не заходить зараз. Це теж результат.
Головне це вчасно визначити і шукати себе далі, а не битися головою у зачинені двері.
А взагалі в нас на курсі весело. Деякі студенти ходять навіть коли немає ніяких сил – підзарядитися впевненістю. Для мене позитивна тенденція – це коли в середині курсу ті, хто працює на ненависних роботах, починають звільнятися зі старих місць, а до кінця курсу – активно знаходити нові, в дизайні.
Чим ти керуєшся під час складання програми, що для тебе найголовніше?
Головне – порядок, зрозумілість і актуальність знань. І ще – високий рівень самостійності. Зараз онлайн повно інформації, у сотні разів більше, ніж може охопити дизайнер-початківець.
Моє завдання не стільки дати унікальні знання, скільки навчити людину розбиратися в них самостійно. Починаємо ми з розкладання поточних знань по поличках, відсікання 9/10 застарілої інформації. А потім вчимося самостійного пошуку нової. Усі знання, що я даю, втратять актуальність протягом 2-3 років. Крім однієї навички – навички ефективного самонавчання і навігації в океані знань.
Є в мене і свої “винаходи”, напрацювання. Вони цікаві більше вузьким фахівцям, тому що вирішують їхні локальні болі. Їх я теж даю в рамках курсу, як звичайний матеріал, просто відразу ставлю студентів на шлях без болю і граблів, на які наступала раніше.
Ти запрошуєш інших дизайнерів на свої заняття. Навіщо? Що це дає?
Кожен дизайнер має глибокі знання в чомусь своєму. Наприклад, я все життя копаю в UX, технічний бік реалізації дизайну і зараз вивчаю когнітивні науки. Проте в дизайні є сотні інших розділів. Щоб кожен студент міг знайти свій улюблений напрямок, я знайомлю їх з іншими супер-інтелектами. Бо заразити ідеєю може тільки той, хто глибоко в ній сидить.
У своєму останньому курсі у студентів було по суті 2 захисти. Передзахист у середині курсу і офіційний публічний захист з безліччю запрошених гостей. Як ти вважаєш, чи хороша це практика, що це дає студентам? чи є це частиною розвитку Soft skills?
Так, дизайнер може створювати чудові продукти.
Але поки він не розповість про це світу – ніхто про нього не дізнається. Моє завдання – навчити хлопців продавати своє мислення. Зокрема, це практикується на захистах. Я поступово впроваджую в курс основи риторики, створення особистого бренду та інші речі, жодним чином не пов’язані з дизайном, але необхідні будь-якому успішному фахівцеві.
Чи можеш ти вважати цей курс успішним? Чому?
Єдиний об’єктивний критерій успішності курсу – це % працевлаштування протягом півроку після закінчення та відгуки роботодавців. Відгуки мені надходять чудові. % працевлаштування нового випуску вже досить високий, але я ще очікую результатів, тому збережемо цю цифру в таємниці хоча б до жовтня.
Розкажи про найяскравіші роботи випускників. У всіх студентів були дуже яскраві роботи, що запам’ятовуються, до того ж теми були порушені максимально різні. Чому так?
Я не знаю, це їхній вибір. Дизайн досить мультидисциплінарний, тобто кожен може знайти в ньому свій інтерес. Мої студенти беруть на диплом теми, з якими вони ще не знайомі, але дуже хочуть вивчити. Це допомагає їм як розвинути дослідницькі навички, так і відчути себе цільовою аудиторією продукту, який вони ж створюють. Що вони тільки не вивчали – від винних турів Європою до складного музичного обладнання.
Один студент нещодавно переїхав жити в окрему квартиру і страждав від оплати комунальних рахунків, тож на дипломі він розбирав, як вирішити цю проблему. Зараз у мене вчиться маркетолог, і в неї свої завдання в бізнесі – вона вирішує їх зокрема за допомогою дизайну.
Розкажи будь ласка, хто такий дизайнер. Адже багато хто вкладає в це поняття тільки вміння малювати, художній смак, чи так це?
Дослівно це конструктор, проектувальник. Творець чогось нового. Тому в дизайні є все і для кожного. І єдиний критерій входу в професію – стійке бажання зробити світ кращим через свої ідеї. Ну ще посидючість і здатність до навчання. Так, звучить ідеалістично, але я дотримуюся позиції, що навіть уміння малювати і смак – чудові навички, але не обов’язкові.
У мене в самої безліч дефектів зору і навіть моторики (я не можу провести лінію рівно), але це не завадило мені стати хорошим художником, а потім дизайнером. Просто мені попався керівник, який у мене вірив і бачив мої сильні сторони.
Я взагалі приходжу до висновку, що в кожній нашій слабкості є сила-антагоніст, яку можна перетворити на перевагу.
У дизайні я знайшла застосування всім своїм талантам – і математичному розуму, і унікально-точному кольоробаченню, і літературній мові, і навіть інтересу до психології. За це я безмежно вдячна своїм наставникам. Я продовжую їхню справу.