Інтерв’ю з Марією Костровою

18.11.2019 1 хв

Інтерв’ю з Марією Костровою викладачем UI/UX Design

Найголовніше в нашій компанії – це люди. Хочемо, щоб ви познайомилися з нами ближче. Тому ми запускаємо рубрику “Level Up People“, де ми будемо вас знайомити з нашою командою. А почнемо знайомство з викладачів.

Знакомьтесь Мария Кострова

преподаватель UI/UX Design

У Марии более 6 лет опыта в мире дизайна. Имеет глубокое понимание психологии пользователя, потребностей и поведения с точки зрения бизнес-целей. В ее арсенале много успешно реализованных проектов. Преподавательский опыт болеее 4 лет. А также нам особенно приятно, что Мария является выпускницей Level Up.

Розкажи про свої фішки викладання. Як ти знаходиш підхід до студентів? Який він? Як ти будуєш комунікацію?

Спеціально підходу не шукаю. У мене місія – допомагати людям знайти себе в професії. Тому всі, хто цього хоче, самі знаходять до мене дорогу. А там уже так, починається робота, і не тільки з дизайн-скілами, а й із мисленням узагалі.

Дизайн-науку за наявності досвідченого ментора осягнути відносно легко, від 3 міс до півроку в мене будь-хто, хто бажає без досвіду, починає виконувати придатні роботи. Але куди складніше для декого ці пів-року вкладати душу у своє зростання. А потім продовжувати в тому ж дусі всю кар’єру. Ось із цим зокрема багато працюємо – шукаємо точки зростання, інтересу, знімаємо опір. Іноді під час роботи з’ясовується, що професія людині просто не заходить зараз. Це теж результат.

А взагалі в нас на курсі весело. Деякі студенти ходять навіть коли немає ніяких сил – підзарядитися впевненістю. Для мене позитивна тенденція – це коли в середині курсу ті, хто працює на ненависних роботах, починають звільнятися зі старих місць, а до кінця курсу – активно знаходити нові, в дизайні.


Чим ти керуєшся під час складання програми, що для тебе найголовніше?

Головне – порядок, зрозумілість і актуальність знань. І ще – високий рівень самостійності. Зараз онлайн повно інформації, у сотні разів більше, ніж може охопити дизайнер-початківець.

Моє завдання не стільки дати унікальні знання, скільки навчити людину розбиратися в них самостійно. Починаємо ми з розкладання поточних знань по поличках, відсікання 9/10 застарілої інформації. А потім вчимося самостійного пошуку нової. Усі знання, що я даю, втратять актуальність протягом 2-3 років. Крім однієї навички – навички ефективного самонавчання і навігації в океані знань.

Є в мене і свої “винаходи”, напрацювання. Вони цікаві більше вузьким фахівцям, тому що вирішують їхні локальні болі. Їх я теж даю в рамках курсу, як звичайний матеріал, просто відразу ставлю студентів на шлях без болю і граблів, на які наступала раніше.


Ти запрошуєш інших дизайнерів на свої заняття. Навіщо? Що це дає?

Кожен дизайнер має глибокі знання в чомусь своєму. Наприклад, я все життя копаю в UX, технічний бік реалізації дизайну і зараз вивчаю когнітивні науки. Проте в дизайні є сотні інших розділів. Щоб кожен студент міг знайти свій улюблений напрямок, я знайомлю їх з іншими супер-інтелектами. Бо заразити ідеєю може тільки той, хто глибоко в ній сидить.


У своєму останньому курсі у студентів було по суті 2 захисти. Передзахист у середині курсу і офіційний публічний захист з безліччю запрошених гостей. Як ти вважаєш, чи хороша це практика, що це дає студентам? чи є це частиною розвитку Soft skills?

Але поки він не розповість про це світу – ніхто про нього не дізнається. Моє завдання – навчити хлопців продавати своє мислення. Зокрема, це практикується на захистах. Я поступово впроваджую в курс основи риторики, створення особистого бренду та інші речі, жодним чином не пов’язані з дизайном, але необхідні будь-якому успішному фахівцеві.


Чи можеш ти вважати цей курс успішним? Чому?

Єдиний об’єктивний критерій успішності курсу – це % працевлаштування протягом півроку після закінчення та відгуки роботодавців. Відгуки мені надходять чудові. % працевлаштування нового випуску вже досить високий, але я ще очікую результатів, тому збережемо цю цифру в таємниці хоча б до жовтня.


Розкажи про найяскравіші роботи випускників. У всіх студентів були дуже яскраві роботи, що запам’ятовуються, до того ж теми були порушені максимально різні. Чому так?

Я не знаю, це їхній вибір. Дизайн досить мультидисциплінарний, тобто кожен може знайти в ньому свій інтерес. Мої студенти беруть на диплом теми, з якими вони ще не знайомі, але дуже хочуть вивчити. Це допомагає їм як розвинути дослідницькі навички, так і відчути себе цільовою аудиторією продукту, який вони ж створюють. Що вони тільки не вивчали – від винних турів Європою до складного музичного обладнання.

Один студент нещодавно переїхав жити в окрему квартиру і страждав від оплати комунальних рахунків, тож на дипломі він розбирав, як вирішити цю проблему. Зараз у мене вчиться маркетолог, і в неї свої завдання в бізнесі – вона вирішує їх зокрема за допомогою дизайну.


Розкажи будь ласка, хто такий дизайнер. Адже багато хто вкладає в це поняття тільки вміння малювати, художній смак, чи так це?

Дослівно це конструктор, проектувальник. Творець чогось нового. Тому в дизайні є все і для кожного. І єдиний критерій входу в професію – стійке бажання зробити світ кращим через свої ідеї. Ну ще посидючість і здатність до навчання. Так, звучить ідеалістично, але я дотримуюся позиції, що навіть уміння малювати і смак – чудові навички, але не обов’язкові.

У мене в самої безліч дефектів зору і навіть моторики (я не можу провести лінію рівно), але це не завадило мені стати хорошим художником, а потім дизайнером. Просто мені попався керівник, який у мене вірив і бачив мої сильні сторони.

У дизайні я знайшла застосування всім своїм талантам – і математичному розуму, і унікально-точному кольоробаченню, і літературній мові, і навіть інтересу до психології. За це я безмежно вдячна своїм наставникам. Я продовжую їхню справу.