Особливості iOS-додатків, розроблених студентами Віктора Асадулін

05.03.2020 1 хв

Як розроблялися програми

Шість місяців студенти групи “Розробка під iOS” викладача Віктора Асадулін вивчали створення додатків для цієї операційної системи і закінчили курс демонстрацією випускного проекту. Кожен написав власну програму, використовуючи мову програмування Swift, фреймворки і бази даних.

photo

Віктор Асадулін

Розробник комерційного ПЗ з 2006 року. 10+ додатків в AppStore. 10+ років викладацького досвіду

Тему проекту викладач визначив загальну: гру в форматі відомої вікторини “Хто хоче стати мільйонером?”. А етапи створення визначалися програмою курсу. У міру навчання студенти реалізовували логіку, структури додатків, бібліотеки, багатопоточність, можливість зберігати і видаляти дані про результати ігор.

Завдання на призначений для користувача функціонал

Технічне завдання визначає можливості гри, які необхідно було реалізувати. Виглядало воно наступним чином.

Грати можна як через інтернет, так і офлайн. Функціонал від цього змінюватися не повинен. Коли користувач запускає додаток, отримує кілька тем: мистецтво, наука, література і т.п. Робить вибір, і гра починається.

Як і в традиційній версії, пропонуються питання з варіантами відповідей. А також визначається віртуальна сума, яку гравець отримує на рахунок в разі правильної відповіді. У разі труднощів з вибором відповіді є 3 підказки: дзвінок другу, 50Х50 та допомога залу.

Як тільки обраний один з варіантів, додаток показує, вірний вибір або невірний. Відповідно, виграв гравець чи програв. І в разі програшу програма рандомно вибирає підбадьорюючі розраду і пропонує зіграти ще раз.

Всі сеанси і результати зберігаються в пам’яті програми і доступні користувачеві. При цьому видалити їх можна в будь-який момент.

Вивчені і задіяні технології

Ось які технології студенти реалізували в своїх проектах:

  • Файли зберігаються в Plist форматі, що дає можливість зберігати налаштування конфігурації і значень.
  • На запит додатку до сервера дані приходять в Jsone форматі, він лаконічний і незалежний, може використовуватися практично будь-якою мовою програмування.
  • За основу взято фреймворк Apple Core Data для взаємодії з базою даних.
  • Основний бібліотекою обрана Apple HIDE, для створення анімації в додатку.
  • Для створення і обробки запитів використовували URL Session.

Хто оцінював роботи і про що говорили експерти

На захист запросили експертів в iOS-програмуванні, яких попросили оцінити проекти і дати зворотний зв’язок авторам-розробникам. До випускників прийшли Андрій Коновальскій, senior iOS developer Heather Glade, і Богдан Пащенко, незалежний iOS контрактер з досвідом роботи понад 8 років.

Рівень випускників курсу гості визначили як високий. Відзначили відмінну якість коду. Після, в бесіді, дали корисні рекомендації з працевлаштування: як підготуватися до співбесіди, як “красиво упакувати” свої навички, щоб інтерв’ю з роботодавцями проходили успішно. З якими викликами новачки зіткнуться на першій роботі, і як ці виклики подолати.

P.S.: У четвер, 27 лютого, на наступний день після презентації випускниками своїх проектів, кар’єрний консультант Level Up Анна Момот повідомила, що троє на етапі проходження співбесіди.